در گفت وگو با دكتر میوه اعلام شد

9000 بیمار مصرف كننده شیرخشك های رژیمی و متابولیك، چالش تامین ارز 4200 تومانی

9000 بیمار مصرف كننده شیرخشك های رژیمی و متابولیك، چالش تامین ارز 4200 تومانی

دكتر میوه: مدیركل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مكمل سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تامین شیرخشك های رژیمی و متبولیك در سال 1398، اظهار داشت: 9000 بیمار در كشور از شیر خشك های رژیمی و متابولیك استفاده می نمایند.



دكتر مهناز خانوی در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تامین شیرخشك های متابولیك در سال ۱۳۹۸، اظهار داشت: در حدود شهریور ماه ۱۳۹۷ كه دیدیم بحث تحریم ها دارد جدی می شود، یك فراخوان ۱۸ ماهه برای شركت ها گذاشتیم و عملا سفارش تامین شیرها را برای ۱۸ ماه یعنی تا اختتام اسفند ۹۸ دادیم.

وی اضافه كرد: حدودا می توان اظهار داشت كه ما تا شهریور و مهر امسال هیچ مشكلی در زمینه تامین این شیرها نداریم و استوك ها یا موجودند یا در گمرك هستند و یا به پخش آمده اند. همین طور سفارش ها برای شش ماهه دوم داده شده، اما هنوز تامین نشده اند.

خانوی با اشاره به اینكه مشكل عمده ما بحث تامین ارز رسمی برای شركت هاست و در این زمینه شركت ها مشكلاتی با بانك مركزی دارند، افزود: ما توانستیم با حداقل اسناد، اجناس را برای شركت ها ترخیص نماییم و شیرها در اختیار بیماران قرار گرفته است و اجازه ندادیم كمبودی برای بیماران ایجاد شود، اما همچنان انتقال ارز رسمی یعنی همان ارز ۴۲۰۰ تومانیِ شركت ها مشكل دارد.

وی با اشاره به اینكه دكتر شانه ساز - سرپرست سازمان غذا و دارو به شدت پیگیر تامین شیرهای متابولیك و رژیمی برای شش ماهه دوم سال هستند، اظهار داشت: جلساتی با بانك مركزی در این زمینه داشته اند و امیدواریم مشكل تامین و انتقال ارز به سرعت حل شود.

مدیركل امور امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مكمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینكه ماهانه حدود ۶۶ هزار قوطی در مجموع شیرهای رژیمی و متابولیك در كشور مصرف می شود، اظهار داشت: هم اكنون مهم ترین مشكل مان در این زمینه تامین ارز برای این شیرهاست، خصوصا اینكه برای شش ماهه دوم ما سفارش هایمان را به شركت ها داده ایم، اما انتقال ارز باید صورت گیرد تا محصول بتواند وارد كشور شود. بدین سبب تامین ارز باید از طرف بانك مركزی صورت گیرد. به هر حال تحریم ها انتقال ارز را گرفتار مشكل می كند. از سویی شركت ها مجبورند برای انتقال ارز تعرفه های بیشتری بپردازند.

وی با اشاره به اینكه حدود ۹۰۰۰ بیمار در كشور از این شیرها استفاده می نمایند، اظهار نمود: ما شیرهای رژیمی را در داروخانه ها توزیع كرده و در اختیار بیماران قرار می دهیم. شیرهای متابولیك هم در سامانه حامی است كه آنها را به درب منزل بیماران ارسال می نماییم.





منبع:

1398/04/18
15:18:08
5.0 / 5
4725
تگهای خبر: بیمار , داروخانه , طب , مكمل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است