رئیس اورژانس كشور اعلام كرد؛

4730 بیمار تنفسی و قلبی به سبب آلودگی هوا روانه اورژانس شدند

4730 بیمار تنفسی و قلبی به سبب آلودگی هوا روانه اورژانس شدند

به گزارش دكتر میوه رئیس اورژانس كشور ضمن اعلام آمار بیماران ناشی از آلودگی هوا، اظهار داشت: به اندازه كافی آب بنوشید تا با شستشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشكی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا كم شود.



به گزارش دكتر میوه به نقل از مهر پیرحسین كولیوند، درباب اهم اقدامات مركز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در سوژه آلودگی هوا، اظهار نمود: برمبنای اطلاعیه و اخطاریه شماره ۱ ویژه آلودگی هوا كه در تاریخ ۱۶ و ۱۸ آبان از طرف سازمان هواشناسی دریافت شد، در خصوص كاهش كیفیت هوا در استان های تهران، البرز، قزوین، مركزی، قم و اصفهان، ضمن ارسال آگهی به مراكز EOC و MCMC امتیاز دانشگاه درگیر، وضعیتی E۱ به این مراكز اعلام شد

رئیس اورژانس كشور درباب آمار تجمیعی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی در زمینه خدمات رسانی به بیماران تنفسی و قلبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ آبان به تفكیك استان، اشاره كرد: در استان اصفهان ۷۱۸ بیمار تنفسی و قلبی، در استان البرز ۶۴۰ بیمار، در استان تهران ۲۸۶۳ بیمار، در استان قزوین ۲۱۹ بیمار، در استان قم ۱۲۶ و در استان مركزی ۱۶۴ و در مجموع، چهار هزار و ۷۳۰ بیمار تنفسی و قلبی، توسط اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی پذیرش شده و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند.

اعلام آماده باش به مراكز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی

كولیوند درباب اهم اقدامات مركز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت، اظهار داشت: ارسال آگهی هواشناسی به مراكز EOC دانشگاه های درگیر، اعلام آماده باش به مراكز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در افزایش مراجعات بیماران تنفسی و قلبی، سفارش به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اورژانس در میادین و خیابان های اصلی شهرهای درگیر، رصد و پایش لحظه ای سایت های هواشناسی معتبر داخلی و خارجی و رصد پایش لحظه ای فاكتورهای آلودگی و پایش لحظه ای بازگشت تنفسی و قلبی با كمك سامانه MCMC، همچون اقدامات مهم مركز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در مواجهه با هوای آلوده است.

وی با تاكید بر لزوم انتشار سفارش های بهداشتی به شهروندان در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری، اظهار داشت: در مواجهه با هوای آلوده، از هرگونه فعالیتی كه منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری شود. به تمامی شهروندان سفارش می شود تا حد امكان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری كرده و سفرهای غیرضروری در سطح شهر را حذف كند.

كولیوند افزود: به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم سفارش می شود در فضاهای باز فعالیت نكند و تا حد امكان از حضور در سطح شهر خودداری كرده و در منزل استراحت كنند. ماندن در ترافیك و استنشاق هوای آلوده سرعت مبتلاشدن به آسم را در كودكان بالا می برد، به شهروندان عزیز سفارش می شود حتی المقدور كودكان را در منزل نگه دارند و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارند.

رئیس اورژانس كشور اشاره كرد: تمامی ورزشكاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیكی و ورزشی همچون دویدن و پیاده روی و سایر فعالیت های ورزشی هوازی خصوصاً در اوایل بامداد خود اجتناب كنند. به عموم شهروندان سفارش می گردد به اندازه كافی آب بنوشید تا با شستشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشكی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا كم شود و سفارش می شود از شیر، میوه جات و سبزیجات بیشتر استفاده گردد و مصرف تنقلات كم ارزش مثل چیپس و پفك و نوشابه های گازدار را كاملاً حذف نمایند. افرادی كه در فضاهای باز مجبور به فعالیت هستند، باید پیش از خوردن غذا، دست ها و دهان خودرا بطور كامل شستشو دهند و بعد از مراجعه به منزل، حتما دوش بگیرد، همچنین، سفارش می شود، در صورت نیاز به فوریت های پزشكی، با ۱۱۵ تماس بگیرند.


منبع:

1398/08/21
22:14:21
5.0 / 5
4356
تگهای خبر: اورژانس , بهداشت , بیمار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است