چرا موهایم می ریزد؟

چرا موهایم می ریزد؟

به گزارش دكتر میوه یك متخصص پوست و مو اظهار داشت: برای درمان ریزش مو ابتدا باید علل مبتلا شدن را شناسایی كرد و در صورتیكه علت بروز تیروئید بود باید به درمان تیروئید پرداخت.


عبدالرضا عرفانی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ارتباط میان بیماری كم كاری یا پركاری تیروئید بر سلامت موها، اظهاركرد: یكی از علل اختلال در سلامت موها بیماری تیروئید است.

وی با اشاره به اینكه یكی از عللی كه منجر به موهای خشك و كم پشت می گردد كم كاری تیروئید است، اضافه كرد: كم كاری تیروئید علاوه براینكه منجر به ریزش مو می شود، می تواند سبب خشك شدن، شكنندگی و حالت خاك گرفتگی موها شود.

عرفانی تصریح كرد: پر كاری تیروئید هم منجر به ریزش موها می شود، البته در پر كاری تیروئید ریزش از نوع منتشر است یعنی به صورت كلی ناحیه گرفتار ریزش می گردد.

وی خاطرنشان كرد: به این معنا كه ریزش ها به دلیل هورمون های تیروئید تمام سر گرفتار ریزش می گردد. اگر ریزش به دلیل هورمون های مردانه باشد بیشتر در ناحیه سر و جلوی سر ریزش اتفاق می افتد.

این متخصص پوست ومو با اشاره به اینكه حتی امكان دارد در پركاری تیروئید علاوه بر ریزش در ناحیه سر؛ ابروها و موهای بدن هم گرفتار ریزش شود، اظهار داشت: گاهی امكان دارد خوراكی هایی برای رشد مجدد مو تزریق شود و از روش پی آر پی هم كمك گرفته می گردد.



1397/09/28
20:30:20
5.0 / 5
4972
تگهای خبر: بیمار , بیماری , خوراكی , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است