۴ خاصیت مهم زردچوبه

۴ خاصیت مهم زردچوبه

به گزارش دكتر میوه زردچوبه از ادویه های شناخته شده و پرمصرف است كه علاوه بر خصوصیت طعم دهندگی مطلوب به مواد غذایی دارای خواص ضد التهابی هم هست.



به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، در حالی كه افزودن این ادویه به غذا یا استفاده از آن روی پوست صورت بی خطر است، لازم است قبل از مصرف آن به شكل مكمل با پزشك مشورت شود.

سایت تخصصی "مدیكال دیلی" در مطلبی در این رابطه آورده كه طبق بررسی های انجام شده این ادویه دارای خواص مهمی برای سلامتی است كه از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره كرد:

درمان بیماری های مزمن

زردچوبه دارای تركیب های ضد التهابی طبیعی موسوم به "كوركومینوید" است كه تاثیرات مثبتی بر انواع بیماری ها دارد. التهاب، عامل بیماری های متعددی است و در نتیجه در خیلی از مطالعات، تاثیرات بالقوه زردچوبه در درمان بیماری های قلبی یا كاهش خطر مبتلا شدن به برخی انواع سرطان ها مورد بررسی قرار گرفته است. درحالیكه تحقیقات انجام گرفته در مراحل ابتدایی قرار دارد، محققان به نتایج امیدبخشی دست یافته اند.

كمك به كاهش وزن

بررسی های انجام شده نشان داده است تركیب "كوركومین" به كاهش التهاب در پانكراس، سلول های ماهیچه و چربی كمك می نماید. درحالیكه در بیشتر این بررسی ها موش ها مورد آزمایش قرار گرفته اند در سال ۲۰۱۵ مطالعه ای روی ۴۴ انسان انجام گرفت كه حاكی از تاثیر این ماده در كاهش وزن افراد در دوره ای دو ماهه بوده است.

با این حال به قول كارشناسان تنها افزودن زردچوبه به رژیم غذایی باعث كاهش وزن نمی گردد و این تركیب در كنار اقدامات دیگر همچون فعالیت فیزیكی و خودداری از مصرف غذاهای فرآوری شده اثرگذار است.

بهبود سلامت پوست

مصرف چای زردچوبه یا استفاده از محصولات بهداشتی حاوی این ماده سبب می گردد پوست تركیب های آنتی اكسیدان را دریافت كند. در حالیكه شواهدی در مورد تاثیر معجزه آسای زردچوبه در درمان آكنه وجود ندارد، بعضی از متخصصان پوست تاكید كرده اند كه این ماده به تولید كلاژن كمك می نماید.

تسكین دردهای آرتروز

برای افراد مستعد دردهای مفصلی افزودن زردچوبه به رژیم غذایی مفید می باشد. در مطالعه ای كه در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت مشاهده شد تركیب كوركومین دردهای ناشی از آرتروز را می كاهد. همینطور تاثیر آن در كاهش درد، عملكرد جسمی و بهبود كیفیت زندگی مبتلایان به آرتروز در خیلی از بررسی ها مورد تاكید قرار گرفته است.




1397/10/06
13:55:49
5.0 / 5
4607
تگهای خبر: آزمایش , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است