متخصصان انگلیسی هشدار دادند

آلودگی هوا عامل ابتلای افراد غیرسیگاری به سرطان ریه

آلودگی هوا عامل ابتلای افراد غیرسیگاری به سرطان ریه

دكتر میوه: كارشناسان سلامت در انگلیس آگهی دادند: میزان مبتلاشدن به سرطان ریه در بین افراد غیر سیگاری به سبب قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و سمی افزایش یافته است.


به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، این گروه از كارشناسان با اشاره به اینكه موارد مبتلاشدن به سرطان ریه در بین افراد غیرسیگاری افزایش یافته، اظهار داشتند: قرار گرفتن در معرض هوای سمی علت این افزایش است اما خیلی از پزشكان و سیاستمداران از گستردگی این مشكل آگاهی ندارند.
آمار نشان داده است هر ساله در انگلیس حدود ۶۰۰۰ نفر به رغم اینكه استعمال سیگار ندارند یا تعداد سیگار مصرفی آنان خیلی كم است به سبب مبتلاشدن به سرطان ریه جان خودرا از دست می دهند.
متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: از سال ها قبل سرطان ریه همچون بیماری های در رابطه با استعمال سیگار شناخته شده است. ارتباط بین استعمال سیگار و مبتلاشدن به سرطان ریه حائز اهمیت می باشد اما بررسی های اخیر نشان دهنده لزوم آگاه ساختن پزشكان و سیاستمداران نسبت به دیگر فاكتورهای خطرزا در بروز این بیماری همچون آلودگی هوا در محیط های بسته و باز است.
درحالیكه استعمال سیگار از تاثیرگذارترین فاكتورهای موثر در خطر مبتلاشدن به سرطان ریه است آلودگی هوا و دود ناشی از مواد سوختنی و قرار گرفتن در معرض دود سیگار باز می تواند در مبتلاشدن به این بیماری موثر باشد.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، محققان تاكید كردند: زنان حتی اگر استعمال سیگار نداشته باشند بیشتر مستعد مبتلاشدن به این نوع سرطان هستند.




منبع:

1398/02/07
15:22:18
5.0 / 5
4955
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , سرطان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است