مدیرعامل سازمان بیمه سلامت؛

خط قرمز بیمه سلامت محرومان واقعی هستند

خط قرمز بیمه سلامت محرومان واقعی هستند

به گزارش دكتر میوه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: همه ما نگران محرومان هستیم و این در شرایطی است كه سفره ای به نام محرومان پهن می شود، اما افرادی كه محروم نیستند سر این سفره می نشینند.


به گزارش دكتر میوه به نقل از مهر، طاهر موهبتی، در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت، درباب پوشش بیمه ای ایرانیان، اضافه كرد: خط قرمز ما در بیمه سلامت محرومان واقعی است. وی افزود: یكی از چالش های جدی در نظام بیمه ای كشور، عدم تعادل بین منابع و مصارف است كه این مساله در بیمه های اجتماعی بسیار حادتر اتفاق می افتد. موهبتی بیان كرد: درابتدای كار در سازمان بیمه سلامت، تیم اقتصادی جهت بررسی وضعیت منابع و مصارف در سال های ۹۰ تا ۹۵ مامور كردیم. بر طبق بررسی ها مشاهده كردیم، در ضمن این ۵ سال، مصارف ما ۹۰ درصد بر منابع پیشی گرفته بود. وی عنوان كرد: همه ما نگران محرومان هستیم و این در شرایطی است كه سفره ای به نام محرومان پهن می شود، اما افرادی كه محروم نیستند سر این سفره می نشینند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اشاره كرد: در ابتدای راه قرار بود ۵ میلیون نفر بیمه بلاعوض شوند كه ۱۱ میلیون نفر بیمه شدند. خط قرمز ما محرومان واقعی است، ۸۵ درصد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت بلاعوض هستند، اما باید پرسید آیا كشور واقعا باید ۳۵ میلیون نفر بیمه شده بلاعوض داشته باشد؟ موهبتی افزود: در مجلس تصویب گردید بازگشت بیمه بلاعوض به بخش خصوصی ممنوع و بیمه بلاعوض مخصوص محرومان است و ما این قانون را ابلاغ كردیم، اما فشارهای سیاسی افزایش یافت. وی افزود: در سازمان بیمه سلامت یارانه بیمه سلامت را به سمت گروه های نیازمند هدایت كردیم. رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار نمود: امروز نگران سقف بودجه نیستیم، برای اینكه بار بازگشت تا ۲۳ درصد كاهش پیدا كرده و یكی از دلیلهای این موضوع، رفع همپوشانی های بیمه ای است. همچنین، ۴۷۰ راهنمای بالینی برای اجرا ابلاغ گردید و سازمان بیمه سلامت این راهنماهای بالینی را در بخش سرپایی بخش خصوصی اجرایی كرد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: در ۱۵۰ شهر نسخه ها به صورت الكترونیكی نوشته می شود. اجرای نسخه الكترونیكی در كشور فنلاند حدود ۱۵ سال زمان برد، اما در كشور ما خوشبختانه از این طرح استقبال شده است. از طرفی، باید دقت كنیم كه ذات فرآیندهای الكترونیكی این است كه در دوره زمانی بالغ می شود و نمی توان همان روز اول به ایده آل مورد نظر رسید. موهبتی اضافه كرد: ایجاد اصلاحات در نظام های بیمه ای به تدبیر نیاز دارد. نمی توان در خلا تصمیم گرفت و بخشنامه داد، بلكه باید با انجمن های علمی پزشكی و سازمان نظام پزشكی مشورت كرد تا به نتیجه رسید. وی بیان كرد: اگر بیشتر از سقف بودجه هزینه نماییم، بدهی روی بدهی انباشته می شود. روزی كه سازمان بیمه سلامت را تحویل گرفتیم ۱۳ ماه بدهی داشتیم، اما امروز به ۳.۵ ماه رسیدیم. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درانتها اشاره كرد: باید راهنماهای بالینی را اجرایی و سازمان الكترونیك را مستقر كرد و در این صورت است كه ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه ها كنترل می شود. یكی از اولویت های اصلی برای مدیریت منابع و تقاضی القایی، اجرای نظام ارجاع الكترونیك و پزشكی خانواده است كه وزارت بهداشت این كارها را آغاز نموده و سازمان بیمه سلامت بعنوان بازوی اجرایی در این برنامه ها نقش دارد.


منبع:

1398/06/10
13:28:43
5.0 / 5
4348
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , سلامت , طب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است