سرطان، بزرگترین قاتل میانسالان در كشورهای ثروتمند

سرطان، بزرگترین قاتل میانسالان در كشورهای ثروتمند

به گزارش دكتر میوه نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است كه هم اكنون سرطان بیشتر از بیماری های قلبی-عروقی عامل مرگ ومیر میانسالان در كشورهای ثروتمند و با درآمد بیشتر است.


به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، در سطح جهان مشكلات قلبی و سكته مغزی عامل اصلی مرگ ومیر در سنین میانسالی است اما متخصصان اخیرا اعلام نموده اند كه در كشورهای ثروتمند احتمال مرگ و میر افراد میانسال بر اثر سرطان ۲.۵ برابر بیشتر از بیماری های قلبی عروقی است.
این مورد در كشورهای فقیرتر برعكس بوده و احتمال جان باختن به علت بیماری های قلبی-عروقی در این كشورها سه برابر بیشتر از سرطان است.
این مطالعه كه در مجله "لنست" انتشار یافته از یك برنامه تحقیقاتی جهانی كه زندگی هزاران نفر را در ۲۱ كشور جهان دنبال كرده، تهیه شده است.
متخصصان به سرپرستی تیمی از دانشگاه "مك مستر" كانادا، سرنوشت ۱۶۰ هزار نفر را كه در این برنامه ثبت نام كرده بوده و به هنگام ثبت نام در میانگین سنی ۵۰ سال بوده اند، بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی بررسی كردند.
بیشتر از ۱۱ هزار نفر از شركت كنندگان طی این سال ها جان باختند كه احتمال مرگ ومیر افراد در كشورهای كم درآمد حدود چهار برابر بیشتر از افرادی كه در كشورهای با درآمد بالا زندگی می كردند، بوده است.
در حدود ۲۰۰۰ مورد از مرگ ومیرها علت مرگ مشخص نشده است. در دیگر موارد، بیماری های قلبی-عروقی عامل بیشتر از ۴۰ درصد از مرگ ومیرها در كشورهایی با درآمد متوسط و كم بوده و در كشورهای با درآمد بالا این آمار به كمتر از ۲۵ درصد می رسد.
به قول متخصصان این مورد می تواند به این علت باشد كه كشورهای ثروتمند داروهای بیشتری را تهیه كرده و افراد بیشتری را در بیمارستان ها بستری و درمان می كنند.
بنا بر گزارش شبكه خبری بی بی سی، طبق اعلام یك متخصص از بنیاد قلب انگلیس "پیشرفتی عظیم" در این زمینه صورت گرفته و به این مفهوم است كه خیلی از افراد از سكته های قلبی و مغزی جان سالم به در می برند اما شمار فزاینده ای با "اثرات ناتوان كننده و معلولیت ها"ی ناشی از بیماری های قلبی-عروقی زندگی می كنند.



1398/06/13
20:14:20
5.0 / 5
4290
تگهای خبر: بیمار , بیماری , دانش , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است