جهانگیری عنوان كرد؛

سلامت مهم ترین دغدغه دولت

سلامت مهم ترین دغدغه دولت

به گزارش دكتر میوه معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینكه مبحث سلامت مهمترین دغدغه اصلی دولت می باشد، اظهار داشت: بدون تردید از نظر بودجه ای در سخت ترین شرایط هستیم.



به گزارش دكتر میوه به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری، بامداد دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی بیمه سلامت در مركز همایش های صدا و سیما، اضافه كرد: كشتار دانش آموزان در روز ۱۳ آبان سال ۵۷ در اوج روزهای انقلاب اسلامی به دستور آمریكایی ها بود. آنها فكر می كردند در ماههای آخر با خشونت بیشتر می توانند مانع پیروزی انقلاب شوند و در ۱۳ آبان سال ۵۸ دانشجویان لانه جاسوسی را اشتغال كردند و این حركت تاثیرگذاری بود كه صورت گرفت.
وی اظهار داشت: در ۱۳ آبان سال ۹۷ كه ترامپ دستور بازگشت خیل شدید تحریم های آمریكا ضد ملت ایران را داد امروز یكسال از آن زمان می گذرد و این نشان دهنده این است كه برای آمریكایی هم ۱۳ آبان مهم بوده و تلاش كردند تحریم های جدید را طوری پیاده كنند كه مقابله با ۱۳ آبان باشد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: مجلس روز ۱۳ آبان را برای ما روز ملی مبارزه با استكبار اعلام نموده كه این روز، روز استقلال طلبی ملت ایران است.
جهانگیری با اشاره به طرح پوشش الزامی بیمه همگانی اظهار داشت: این مورد اتفاق مهمی است كه همه ملت ایران باید به آن توجه نمایند و یكی از مهمترین رسالت های انبیا، اولیا و ائمه و یكی از آرمانهای انقلاب اسلامی، امام و رهبر، استقلال عدالت در كشور است و هیچ آرمانی برای ما مهمتر از اجرای عدالت نیست و توسعه بدون عدالت، توسعه نیست و منجر به پیشرفت نخواهد شد.
وی اضافه كرد: نقش توسعه وقتی بیشتر می شود كه همراه با عدالت باشد و عدالت به مفهوم فراهم شدن فرصت های برابر در زمینه های مختلف آموزشی، سیاسی و اجتماعی و سلامت برای مردم است.
معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: همه مردم باید از فرصت سیاسی برابر برخوردار باشند و نباید عده ای پشت فیلترها بمانند و عده ای بدون شایستگی مدارج را طی كنند. و عدالت سیاسی به این مفهوم است كه فرصت سیاسی برابر برای آحاد مردم ایجاد شود.
وی به فرصت برابر در اشتغال هم اشاره نمود و اضافه كرد: نقطه برجسته فرصت برابر در اجتماع سلامت است و مردم باید احساس كنند كه از فرصت برابر برخوردار می باشند و دغدغه ای برای سلامت نداشته باشند. و در ایام سخت، دولت، كشور و حكومت شرایطی بوجود آورده كه می تواند آنها را پشتیبانی كند.
جهانگیری افزود: تجربه موفق در تمام مسائل مانند سیل، حوادث، آتش سوزی و... استقرار نظام بیمه ای است و جامعه ای نمی تواند ادعای سلامت كند و بعد بگوید كه در هنگام بیماری كاری نكرده است. بنابراین بیمه سلامت شكل گرفته و ركن مركز اصلی نظام بیمه ای در دنیا است.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان كرد: پوشش الزامی بیمه سلامت كه از امروز شروع شده با پیگیری وزارت بهداشت، بیمه سلامت، وزارت رفاه، تامین اجتماعی و... انجام شده و باید در جهت اطلاع رسانی با مردم، همه بویژه صدا و سیما كمك كنند تا در این زمینه موفق شویم.
وی با اشاره به اینكه مبحث سلامت اصلی ترین مبحث دولت تدبیر و امید بوده، اظهار داشت: در سال ۹۲ كه تحریم بودیم اجازه صادرات روزی یك میلیون بشكه به ما داده شد و در میان اولویت های كشور، سلامت و طرح تحول در دستور كار قرار گرفت.
جهانگیری با اشاره اینكه در طرح تحول سلامت باید اصلاحاتی در هزینه ها ایجاد می شد كه خوشبختانه دكتر نمكی هم طرح تحول را باور دارند و هم آنرا اجرا می كنند. كه البته تامین اجتماعی و بیمه سلامت هم مكمل كار شدند تا پیشرفتی در آن ایجاد شود.
وی اظهار داشت: امروز بدون تردید از نظر بودجه ای، دولت در سخت ترین شرایط خود قرار دارد و آمریكا یك سال پس از تحریم خواست اقتصاد ایران را فروپاشی كند كه این اتفاق رخ نداد بطوری كه امروز تورم كاهش، رشد اقتصادی مثبت و وضعیت اقتصاد ما هم بهتر شده است.
معاون اول رئیس جمهور تصریح كرد: در تابستان امسال در مقایسه با سال قبل در ایجاد شغل اتفاق خوبی رخ داد به صورتی كه ۸۴۰ هزار شغل جدید بوجود آمده است كه نشان دهنده این است كه ثبات خوب در اقتصاد كشور حاكم شده است.
وی اظهار داشت: البته وضع معیشت مردم همچنان یكی از دغدغه های اصلی ما است و در بودجه كشور نیازمند این هستیم كه منابع جدیدی را ایجاد نماییم و همینطور صرفه جویی در هزینه های دستگاههای دولتی هم می تواند اثرگذار باشد.
وی اضافه كرد: از جانب دولت اعلام می كنم كه بخش سلامت بعنوان مهمترین دغدغه زندگی مردم قرار نیست از اولویت بیرون برود و اطمینان می دهیم كه همچنان مساله سلامت دغدغه اصلی است و دولت بدنبال این است كه طرح تحول با اصلاحاتی كه صورت گرفته به خوبی پیش ببرد و همینطور منابع بیمه سلامت هم باید تامین گردد تا آنها بتوانند مطالبات مراكز طرف قرارداد خویش را پرداخت كنند.
جهانگیری اظهار داشت: به قول سالاری مدیر سازمان تامین اجتماعی در ۴ ماه به اندازه ۷ ماه مطالبات مراكز طرف قرارداد از جانب آنها پرداخت شده است. و میزان پرداختی دولت به بخش درمان هم باید سرعت بیشتری بگیرد.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان كرد: در سال ۹۳، ۱۰ میلیون نفر در طرح بیمه همگانی ثبت نام كردند كه به علت همپوشانی ها تعدادی حذف و همینطور افراد متمكن هم حذف شدند و در طرح پوشش الزامی بیمه سلامت كه امروز شروع شده مقرر است طبقات ضعیف پوشش الزامی داشته باشند و آنهایی كه كمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق درآمد دارند دولت صد درصد بیمه آنها را پرداخت كند و همه ایرانی ها فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.
وی همینطور در مورد الكترونیكی كردن پرونده سلامت هم اظهار داشت: این اقدام بیمه سلامت اقدام مثبتی است كه سبب كم شدن هزینه ها می شود.
جهانگیری افزود: امروز جامعه پزشكی و فرهنگیان بالاترین درصد اعتماد را در بین مردم دارند و جزو گروههای مرجع هستند و درست نیست اگر یك پزشك مالیات نداد طوری رفتار شود كه جامعه پزشكی حس گردد به آنها بی احترامی شده است و ما مالیات خویش را می گیریم.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون ۹۷ درصد دارو در كشور تولید می شود، اضافه كرد: این اقدام بزرگی است و در شرایط یكه با محدودیت ارزی مواجه بودیم به مردم اطمینان دهیم كه با بحران روبرو نخواهند شد. اینكه گفته می شود ذخیره دارو و ارز برای چند ماه كار درستی نیست، اشتباه بوده چون كه آینده نگری با مدیریت حكم می كند كه در موقع مناسب تصمیمات خوب و قابل قبول گرفته شود تا مردم گرفتار مشكل نشوند و چند ماه قبل تحریم در بعضی كالاهای كشور برای بیشتر از یك سال كالا وارد كردیم تا مشكلی برای مردم ایجاد نشود.

1398/08/14
09:55:01
5.0 / 5
4307
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است