تاثیر متفاوت آسپرین بر بهبود سرطان سینه

تاثیر متفاوت آسپرین بر بهبود سرطان سینه

دكتر میوه: در خیلی از مطالعات بر نقش داروی آسپرین در كاهش خطر سرطان سینه تاكید شده اما در یك آزمایش تازه با جزئیات بیشتری بررسی شده كه مصرف این دارو برای سلامت افرادی كه تحت درمان این بیماری قرار دارند چه پیامدهایی می تواند داشته باشد.


به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، متخصصان در آمریكا در مطالعات اخیر خود به بررسی این مساله پرداختند كه چرا مصرف آسپرین بعد از تشخیص سرطان سینه با نتایج مختلف در افراد هم راه است. آسپرین از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است كه در خیلی از خانه ها پیدا می شود. افراد معمولا از این دارو برای درمان سردرد، سرماخوردگی خفیف و تسكین علایم آنفلوآنزا مصرف می كنند.
در مطالعاتی كه قبل از این نتایج آن در سایت "مدیكال نیوز تودی" انتشار یافته، آمده است داروی آسپرین به كاهش ۲۰ درصدی خطر مبتلاشدن به سرطان سینه كمك كرده و حتی می تواند در درمان سرطان ها همچون سرطان سینه موثر باشد.
با این وجود در آزمایشی كه در دانشگاه كارولینای شمالی انجام گرفته بر این مساله تاكید شده كه شواهد موجود در مورد چگونگی تاثیر آسپرین بر نتایج سرطان سینه مختلف است.
درحالیكه آسپرین با نتایج مثبتی در بعضی از مبتلایان به سرطان سینه هم راه است این دارو می تواند در بعضی افراد با نتایج مطلوبی همراه نباشد و بنا بر این پژوهشگران دانشگاه كارولینای شمالی به این مساله پرداختند كه مصرف این دارو برای چه افرادی مفید است؟
بگفته متخصصان، التهاب مزمن یكی از شاخصهای كلیدی در بروز انواع سرطان همچون سرطان سینه است. آسپرین از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی با خواص ضد التهابی است. همین طور شواهد موجود حاكی از آنست كه مصرف آسپرین ممكنست به كاهش خطر مبتلاشدن به سرطان سینه كمك نماید.
در این بررسی متخصصان به دقت ارزیابی كردند كه آیا مصرف داروی آسپرین قبل از تشخیص سرطان سینه می تواند با دی ان ای متیلاسیون در ۱۳ ژن در رابطه با مكانیزم سرطان سینه ارتباط داشته باشد و بر نتایج درمان سرطان تاثیر داشته باشد؟
APC، BRCA۱، CDH۱، CYCLIND۲، DAPK۱، ESR۱، GSTP۱، HIN، CDKN۲A، PR، RAR-beta، RASSF۱Aو TWIST۱ از ۱۳ ژنی هستند كه متخصصان آمریكایی در این مطالعه بر آنها تمركز كردند.
آنها اطلاعات ۱۲۶۶ زن مبتلا به سرطان سینه را بررسی نموده و دریافتند در بانوانی كه حداقل شش هفته قبل از تشخیص سرطان سینه یك دفعه در هفته از داروی آسپرین مصرف كرده باشند متیلاسیون ژن BRCA۱ مشاهده شد كه با افزایش ۶۷ درصدی تمامی موارد احتمالی مرگ و میر بعد از درمان هم راه است.
همین طور در بانوانی كه متیلاسیون ژن های BRCA۱ و PR رخ نداده و شش هفته قبل از تشخیص سرطان از داروی آسپرین مصرف كرده بودند با كاهش ۲۲ تا ۴۰ درصدی احتمال مرگ ومیر ناشی از سرطان مواجه بودند.
به گزارش مدیكال نیوز تودی، متخصصان با عنایت به یافته های فوق اظهار داشتند: با وجود نتایج بدست آمده افرادی كه در معرض مبتلاشدن به سرطان سینه هستند نباید آغاز به مصرف داروی آسپرین كرده یا بدون مشورت با پزشك در نحوه مصرف فعلی دارو تغییری ایجاد كنند.




منبع:

1398/10/04
14:19:03
5.0 / 5
4421
تگهای خبر: آزمایش , ارزیابی , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است