رئیس مجمع عمومی نظام پزشكی:

فاصله گذاری هوشمند شكست می خورد

فاصله گذاری هوشمند شكست می خورد

دكتر میوه: رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی، نسبت به تبعات ناگوار افزایش آمار كرونا در كشور به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، آگهی داد.



به گزارش دكتر میوه به نقل از مهر، عباس آقازاده مسرور، با اشاره به اینكه از ۲۳ فروردین روش فاصله گذاری هوشمند و اختتام محدودیت های مربوط به روش فاصله گذاری اجتماعی اعلام و به اجرا در آمده است، اظهار داشت: به اعتقاد بنده روش فاصله گذاری هوشمند به ترتیبی كه مشاهده می نماییم، در كنترل اپیدمی كرونا محكوم به شكست بوده و هنوز آمار مرگ و میر و شمار مبتلایان نگران كننده است.
وی با اشاره به زحمات جامعه پزشكی و مجموعه بهداشت و درمان كشور و تدابیر حكومتی، اضافه كرد: در نیمه اول فروردین شاهد كاهش آمار مراجعات، تعداد بیماران بستری و نیز كاهش آمار مرگ و میر نسبت به اسفند ۹۸ بودیم اما با این سیاست جدید، بیشترین احتمال بازگشت به قبل و افزایش آمارها و یا پیك جدید در شیوع بیماری كووید ۱۹ را در آینده نزدیك خواهیم داشت.
آقازاده اشاره كرد: بازهم مجبور خواهیم شد به فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه بازگشته ولی ترس عمومی بر آن است كه دیر شده و زمان را از دست داده باشیم.
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی اشاره كرد: در دوگانه «معیشت» و «سلامت»، نباید دولت و كلیت جمهوری اسلامی ایران به نحوی بخواهد مسئله معیشت را حل كند كه امر مهم سلامت جداً به خطر بیافتد.
آقازاده با تاكید بر اینكه خطر جدی و حتمی است، اظهار نمود: پیشنهاد می كنم از تمام منابع كشور برای تامین دهك های پایین درآمدی جامعه مانند بازنشستگان كشوری و لشگری، مستمری بگیران بهزیستی، كارگران روزمزد و دستفروشان، كاركنان قراردادی و كارگران با حقوق های نازل و…، در حد امكان برای ادامه حیات استفاده گردد و بطور مشخص بخش هایی از اقتصاد ملی كه از دادن مالیات هم معاف هستند و بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی را در اختیار دارند مانند نهادها و مؤسسات مالی و اقتصادی خارج از كنترل دولت، هزینه معیشت مردم یاد شده را تامین كنند تا سلامت و موجودیت كشور به خطر نیافتد.
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی با اشاره به اینكه مردم همه گونه فداكاری در شرایط اپیدمی كرونا داشته اند، اشاره كرد: به استثنا اقلیت ۲۰ تا ۳۰ درصدی، اكثریت مردم سطح فرهنگی بالا و ریشه های عمیق و قوی تمدن خود را به نمایش گذاشتند. اینك نوبت دولت می باشد كه از سیاست آزمون و خطا دست برداشته و با قاطعیت به عرایض صاحبان پروسه سلامت مردم توجه ویژه نماید.

1399/01/24
14:43:13
5.0 / 5
3083
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است