عارضه كرونائی كه تا ۵ ماه ادامه دارد

عارضه كرونائی كه تا ۵ ماه ادامه دارد

خراسان رضوی بعضی از بیمارانی که به کرونا مبتلا می شوند حتی پس از بهبودی تا چند ماه علایم کروناویروس را تجربه می کنند و این مورد به «کرونای طولانی مدت» شناخته شده است.


به نقل از نیوز، کرونای طولانی مدت یا مزمن در خیلی از افراد، اما نه همه افراد مبتلابه ویروس مشاهده شده است که به سبب آن برخی علایم ویروس کرونا و حتی علایم کاملا عجیب وغریب غیرقابل توصیف آن بعد از بهبودی، ماه ها ادامه دارد. حالا، نتایج مطالعه جدید در مورد افرادی که از کووید طولانی مدت رنج می برند، نشان داده است که یک علامت عجیب وغریب می تواند بعد از بهبودی تا ماه ها ادامه داشته باشد.
دکتر استر فریمن، مدیر بهداشت جهانی پوست در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون امریکا اظهار داشت: ما مدت زمان ماندگاری علایم کرونا را بررسی کردیم و دریافتیم بعضی از بیماران واقعا علایم طولانی مدت دارند. نتایج تحقیق ما نشان داد، عارضه ای که بانام «انگشتان کوویدی» شناخته می شود، به مدت بیش از ۶۰ روز در بهبودیافتگان ادامه دارد.
دکتر فریمن همین طور محقق اصلی رجیستری بین المللی پوست کووید-۱۹، بزرگترین رجیستری بیماران مبتلابه کووید-۱۹ با علایم پوستی در جهان است. پدیده ای که وی از آن بعنوان «انگشتان کوویدی» یاد می کند، شامل مواردی مانند تورم انگشتان، درد انگشتان و تغییر رنگ انگشتان پا در مبتلایان است.
شایان ذکر است، یکی از افراد حاضر در این بررسی به مدت ۶ ماه این عارضه را تجربه نمود.
به طورکلی، در این تحقیق علایم حدودا ۱۰۰۰ بیمار کرونائی از ۳۹ کشور تجزیه وتحلیل شدند و خیلی از این بیماران از مشکلات پوستی بی شماری رنج می بردند. برای برخی، این مشکلات چند هفته طول کشید، درحالی که برای برخی دیگر مدت زمان آن بسیار طولانی تر بود.
متخصصان بهداشت معتقدند، ازآنجاکه کووید-۱۹ با التهاب عمومی در بدن ارتباط دارد، اعضاء اصلی بدن مانند قلب و پوست ازجمله «انگشت کوویدی» نیز با این التهاب مرتبط هستند.
دکتر فریمن در بیانیه مطبوعاتی در مورد نتایج مطالعه اظهار داشت: «این داده ها بر دانش ما در مورد تاثیر کووید-۱۹ بر روی چندین سیستم مختلف اندامی حتی بعد از بهبودی بیماران از عفونت حاد می افزاید.»
وی افزود: «پوست می تواند بیان کننده التهابی باشد که ممکنست درجاهای دیگر بدن وجود داشته باشد.»



1399/10/04
17:09:54
5.0 / 5
1256
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , تجربه , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است