محققان پی بردند؛

شیرین کننده زایلیتول با حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط می باشد

شیرین کننده زایلیتول با حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط می باشد

دکتر میوه: یک مطالعه جدید هشدار می دهد که مصرف مقادیر بالاتر شیرین کننده مصنوعی زایلیتول ممکنست خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.



به گزارش دکتر میوه به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، بگفته پژوهشگران، زایلیتول یک الکل قند صفر کالری است که به طور معمول در آب نبات های بدون قند، آدامس ها، محصولات پخته شده و خمیردندان استفاده می شود.
اما برمبنای تحلیل و بررسی بیش از ۳۰۰۰ بیمار در ایالات متحده و اروپا، پژوهشگران گزارش دادند سطوح بالای این شیرین کننده در خون با افزایش ریسک ابتلاء به حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر رویدادهای قلبی در ضمن سه سال مرتبط می باشد.
در آزمایشگاه، پژوهشگران کشف کردند که زایلیتول موجب لخته شدن پلاکت ها می شود و خطر لخته شدن خون را بیشتر می کند.
دکتر «استنلی هازن» رییس علوم قلب و عروق و متابولیک در کلینیک کلیولند، اظهار داشت: «این مطالعه ضرورت فوری بررسی الکل های قند و شیرین کننده های مصنوعی را نشان می دهد، به ویژه که همچنان در مبارزه با شرایطی مانند چاقی یا دیابت سفارش می شوند.»
هازن در بیانیه خبری کلینیک کلیولند اضافه کرد: «اگر در خمیر دندان تان زایلیتول وجود دارد، به این معنا نیست که آنرا دور بریزید، اما باید توجه داشته باشیم که مصرف یک محصول حاوی سطوح بالا می تواند خطر حوادث در رابطه با لخته شدن خون را افزایش دهد.»
محققان دریافتند یک سوم از بیمارانی که بالاترین سطح زایلیتول را در جریان خون خود داشتند، بیشتر احتمال دارد که یک رویداد قلبی عروقی را تجربه کنند.

1403/03/20
09:29:46
5.0 / 5
227
تگهای خبر: آزمایش , بیمار , پژوهش , تجربه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است