دبیر اجرایی كنگره لیزرپزشكی عنوان كرد؛

كمك به بیماران دچار عوارض مغزی با استفاده از لیزر تراپی كم توان

كمك به بیماران دچار عوارض مغزی با استفاده از لیزر تراپی كم توان

دكتر میوه: دبیر اجرایی یازدهمین كنگره انجمن لیزر ایران، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا اعتقاد بر این نیست كه می توان از لیزر تراپی كم توان به جای درمان رایج پزشكی بهره برد.



به گزارش دكتر میوه به نقل از مهر، دكتر آریستا شجاع الدین با اشاره به كاربرد لیزرهای درمانی كم توان در جهت كمك به بیماران مبتلا به عوارض سكته مغزی، ام اس و اختلالات خلقی، اضافه كرد: لیزر تراپی كم توان روشی در جهت تعدیل و تنظیم بدن شخص مبتلا بوده و ضد التهاب و ضد درد است كه اثر تخریبی و سرطانی به همراه ندارد. استفاده از این روش سبب كاهش عود بیماری می گردد.
عضو هیات مدیره انجمن لیزر پزشكی ایران در ارتباط با استفاده و كاربردهای لیزرهای كم توان درمانی، اظهار داشت: لیزرهای كم توان تولید حرارت نمی كنند و باعث تخریب بافت نمی شوند، بلكه باعث بهبود متابولیسم سلولی می شوند و از آنجایی كه در استفاده از لیزرهای تراپی دوز درمانی مطرح است فقط پزشك آموزش دیده می تواند از این لیزرها به نتایج درمانی برسد.
وی ادامه داد: لیزرهای تراپی كم توان جهت كاهش دردها و مشكلات ناشی از حوادث مغزی(تروما)، اختلال حافظه، اختلالات خلقی، مشكل قلبی عروقی و تنفسی، سیستم عصبی و زخم پای دیابتی بسیار موثر است. این روش زمان مورد نیاز جهت بهبودی مجدد را هم می كاهد. مقالات عرضه شده در این زمینه نشان از موفقیت های لیزرتراپی كم توان در جهت كمك به بیماران دارد.
دبیر اجرایی یازدهمین كنگره لیزرتراپی ایران، تصریح كرد: در هیچ جای دنیا اعتقاد بر این نیست كه می توان از لیزر تراپی كم توان به جای درمان رایج پزشكی بهره برد بلكه به بیماران سفارش به عدم قطع دارو می گردد. چون كه این روش یك روش تلفیقی به حساب می آید و می تواند بهبود سریع تر بیماری را به همراه داشته باشد.
شجاع الدین تصریح كرد: این روش بیشتر برای منطقه صدمه دیده با هدف ترمیم زخم یا كم كردن درد و التهاب به كار می رود و یك روش غیر تهاجمی به حساب می آید.
وی اضافه كرد: در یازدهمین كنگره انجمن لیزر ایران دو پانل اختصاصی مربوط به لیزرتراپی كم توان شامل مقالات و سخنرانی ها و بحث و بررسی كاربردهای لیزر تراپی را خواهیم داشت.
یازدهمین كنگره پزشكی لیزری ایران در ایام ۶ تا ۸ دی ماه ۹۶ در تهران برگزار می گردد.

1396/09/26
23:27:11
5.0 / 5
4625
تگهای خبر: بیمار , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است