عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران مطرح كرد؛

شایع ترین عضو صدمه پذیر در تروما، كارگران بیشتر تهدید می شوند

شایع ترین عضو صدمه پذیر در تروما، كارگران بیشتر تهدید می شوند

دكتر میوه: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اینكه جوش خوردگی اولیه در شكستگی انگشت و كف دست حدود یك تا دو هفته است، اظهار داشت: تاخیر در درمان ممكن است نیاز به جراحی داشته باشد.



به گزارش دكتر میوه به نقل از مهر، دكتر رضا شهریار كامرانی در ارتباط با اشتباهات شایع در تشخیص و درمان جراحی دست و راه های جلوگیری از آن، تصریح كرد: دست، شایع ترین عضوی است كه در تروماها بخصوص نوع صنعتی دچار صدمه می گردد و این مسئله بیشترین دلیل مراجعات را به پزشكان ارتوپدی به خصوص زمان هایی كه ایمنی كار رعایت نمی، شود به خود اختصاص می هد.
وی با اشاره به اینكه رعایت نكردن ایمنی كار علاوه بر این كه ممكن است ضایعات دست را به همراه داشته باشد، روزهای خروج كارگران از كار را بالا می برد، اظهار داشت: این مسئله هزینه های نظام سلامت را بیشتر می كند كه در صورت عدم توجه به درمان این مسئله، روزهای بیكاری كارگران بیشتر شده و فرد برای درمان نیاز به جراحی پیدا می كند.
كامرانی عنوان كرد: ازاین رو با عنایت به اهمیت این مورد اشتباهات رایج در تشخیص و درمان جراحی دست و راه های جلوگیری از آن در كنگره جامعه جراحان مدنظر قرار گرفته است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اینكه شكستگی های انگشت و كف دست همینطور در رفتگی های انگشت از شایع ترین مشكلات مربوط به دست بخصوص در تروما و تصادفات به حساب می آید، اضافه كرد: خیلی از افراد تصور می كنند كه خود به خود و به مرور زمان مشكلشان حل می گردد در صورتی كه عدم رجوع بیماران به پزشك سبب می گردد كه یك ضایعه ساده و قابل درمان به یك مسئله غیر قابل درمان و پیچیده تبدیل گردد.
كامرانی اظهار داشت: كنده شدن تاندون خم كننده عمقی انگشت، در معاینه اول شاید مشكلی نباشد ولی این مسئله در صورت عدم توجه سبب مشكلاتی مانند عدم حركت بند آخر انگشت می گردد. همینطور ضایعات مفصل فوقانی انگشت به علت پیچیدگی هایی كه دارد عدم توجه به آن سبب عوارض زیاد برای بیمار شده و ممكن بوده لزوم انجام جراحی را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به اینكه پزشكان عمومی و بعضی از همكاران در اورژانس خط عمل اول مراجعات مردم به علت ضایعات دست ناشی از تروما هستند، اظهار داشت: گاهی ضایعات انگشت از چشم پزشكان دور می ماند. یكی از دلیل ها این است كه بعضی از همكاران رادیولوژی به جای عكس نیمرخ واقعی، عكس مایل می گیرند تا استخوان كف دست و انگشتان روی هم همپوشانی نشده و به تشخیص كمك گردد. اما همین كار میتواند مشكلات انگشتان بخصوص در رفتگی و نیمه دررفتگی های مفاصل را از چشم دور نگاه دارد.

1397/02/18
12:31:05
5.0 / 5
4894
تگهای خبر: بیمار , پزشك , دانش , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است