معاون وزیر بهداشت مطرح كرد؛

معرفی نشان گردشگری سلامت ایران با اعزام پزشكان خوشنام

معرفی نشان گردشگری سلامت ایران با اعزام پزشكان خوشنام

به گزارش دكتر میوه، معاون درمان وزارت بهداشت، بر لزوم معرفی و اعزام پزشكان خوشنام به كشورهای هدف گردشگری سلامت ایران تاكید نمود.


به گزارش دكتر میوه به نقل از مهر، قاسم جان بابایی، در نشست هم اندیشی گردشگری سلامت با تاكید بر نقش آفرینی تسهیلگران گردشگری سلامت، اظهار داشت: ما در وزارت بهداشت می توانیم با تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل ها و تسهیل كردن ارتباطات در سطوح مختلف اجرایی از شما حمایت نماییم و كار مهم و اصلی توسط شما عزیزان انجام می شود. شركت ها به جای آنكه وارد بازی دلالان شوند، باید خدماتی را بگونه ای كیفی عرضه كنند كه بیمار آنها را به دلالان ترجیح دهد. وی با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای دیدار سفیران ایرانی با شركت های تسهیل گر، بیان كرد: وزارت بهداشت با تعامل موثر با وزارت امور خارجه امكان این ارتباطات و دیدارها را برای شركت ها فراهم می آورد تا زمینه فعالیت تسهیلگران را در كشور محل خدمت خود فراهم نمایند. ضمن اینكه شركت های تسهیل گر هم می توانند از بستر ورود به این كشورها آگاه شوند چون شیوه فعالیت كشور به كشور متفاوت می باشد. جان بابایی با اشاره به نقش این تعاملات در هدفمند شدن فعالیت ها اضافه كرد: یكی از اقداماتی كه می تواند هدفمند شود، اعزام پزشكان به كشورهای هدف ما است چون كه حضور پزشكان خوشنام می تواند برند گردشگری سلامت كشور را درخشان كنند و بازار ما را گسترش دهد. معاون درمان وزارت بهداشت، حضور در رویدادهای بین المللی برای تبیلغ و ماركتینگ گردشگری سلامت كشور را یكی دیگر از نتایج تعاملات بین المللی دانست و اظهار نمود: در نتیجه تعاملات، شركت های تسهیل گر ایرانی می توانند در رویدادها، نمایشگاه ها و كنگره های بین المللی حضور یابند و تبلیغاتی موثر برای توریسم سلامت كشور انجام دهند. ایشان در ادامه با تاكید بر لزوم راهبری گردشگری سلامت كشور توسط بخش خصوصی اظهار داشت: شركت ها باید به ما بگویند كه نیازهای ما در هر كشور چه چیزهایی هستند. در هریك از كشورهای عراق، عمان، آذربایجان و دیگر كشورهای هدف مشكلات و نیازهای توسعه بازار ما چیست تا ما به ساماندهی این نیازها كمك نماییم. مهم ترین راهی كه می توان فعالیت دلالان را محدود كرد، این است كه بیمار را از خاك كشور خودش به سیستم درمانی ایران جذب نماییم. نه در زمانی كه بدون برنامه ریزی پا به خاك ایران می گذارد. جان بابایی با تاكید بر لزوم معرفی و تبلیغ به روزترین خدمات پزشكی و سلامت كشور بیان كرد: شركت ها هنگام بازاریابی باید بر خدمات پزشكی پیشرفته كشور مانند انواع پیوندها، نازایی، جراحی های زیبایی، جراحی های پیشرفته ارتوپدی، چشم تكیه كنند. كشورهای حاشیه خلیج فارس مشكلات جدی در زمینه پیوند دارند و ایران را برای این درمان مهم انتخاب می كنند. از آنجایی كه ظرفیت زیادی در این حوزه انواع پیوند ازجمله پیوند مغز استخوان وجود دارد كه باید از آن استفاده نماییم. انواع جراحی های پلاستیك و ارتوپدی هم می توانند بازار بزرگ تری داشته باشند. بیشتر كشورهای هدف ما فاقد این درمان های پیشرفته هستند. وی بر لزوم معرفی پزشكان نخبه و خوشنام كشور تصریح كرد و اظهار داشت: شركت ها در تبلیغات و بازاریابی می توانند پزشكان بین المللی، نخبه و خوشنام كشور را معرفی كنند. این افراد لیست بلندبالایی را می سازند. افراد در كشورهای هدف ما با دیدن این نام ها درباره آنها تحقیق و جست وجو می كنند و با مقالات علمی و دانش نوین آنها آشنا می شوند و نام آنها برای كشور بازارسازی می كند. جان بابایی با اشاره به چالش ها و مشكلات موجود میان بیمارستان ها و شركت ها اظهار نمود: كشور ما در این حوزه احتیاج به هماهنگی بیشتری دارد. تعامل بیمارستان های خصوصی با شركت ها باید تقویت شود و شركت ها بیماران آنها را تامین كنند. معاون درمان وزارت بهداشت، در ادامه با تاكید بر پررنگ كردن خدمات فالوآپ و پیگیری روند درمان تصریح كرد: خیلی از بیماران بعد از درمان به درستی نمی دانند كه تكلیف آنها برای ادامه درمان یا مراقبت چیست. فرد بعد از بازگشت به كشور خود احتیاج به ویزیت های متعدد، دستور، برنامه درمانی و مراقبتی دارد و باید روی موضوعات ریز آن فكر شود و شركت های تسهیلگر این ارتباط را تضمین می كنند.عوامل مشكل ساز صنایع به توریسم سلامت تسری نیابدطیب قدیمی قائم مقام و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، در این جلسه، با اشاره به عوامل مشكل ساز تمامی صنایع خدماتی كشور، اظهار داشت: ما در كشور خود در ارتباط با واسطه های تسهیل گر در هر صنعتی دو عامل مشكل ساز داریم. عامل نخست احساس وابستگی شركت ها به نهادهای دولتی است. عامل دیگر ركود شركت ها و به روز نشدن آنها است. از آنجائیكه شركت های تخصصی چندانی نداشتیم، با عدم پاسخگویی شركت های موجود در قبال گردشگر سلامت هم مواجه می شدیم. وی با اشاره به رشد شركت های تسهیل گر در چند استان كشور بیان كرد: هنگامی كه با معاونت درمان دانشگاه ها و ارتباط آنها با شركت های تسهیل گر گفتگو می نماییم، می بینیم كه شركت ها در بعضی استان ها رشد خوبی داشتند. لزوم عرضه خدمت با كیفیت و مناسب و امكان فالوآپ و پیگیری روند درمان باید با جدیت دنبال شود چون كه ما با عنایت به پیشرفت های موجود ما به راحتی می توانیم برای كشور آبرو بخریم و از خدمات ویژه پزشكی كشورمان به خود ببالیم. علیرضا عسكری مدیركل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان هم در این جلسه با اشاره به نیاز كشور به توریسم سلامت اظهار داشت: امروز لزوم توسعه گردشگری سلامت برای اقتصاد كشور بیشتر از همیشه خویش را نشان داده است. در دهه های گذشته باوجود همه تلاش ها كار مانا و پایایی كه بتواند در این عرصه آینده را تضمین كند بخوبی انجام نشده است. و بنابراین باید روند اصلاحی آغاز شود ما اول كار هستیم و به همكاری هم نیاز داریم. وی با اشاره به فعالیت دلالان در این صنعت اظهار نمود: این صنعت یك سرمایه است كه می تواند در بعضی حوزه ها كشور را از بحران نجات دهد و ما باید بتوانیم این بازار را در منطقه به دست بگیریم. تركیه استان های غربی كشور را یك بازار برای استان های شرقی خود می داند با آنكه به خوبی آگاه است كه ایران مهد پزشكی است. بنابراین با وجود تحریم های ظالمانه ای كه ضد ما وجود دارد، یك مقصد درمانی بزرگ هستیم كه با توسعه زیرساخت ها و جلب اعتماد بیشتر با كیفی سازی خدمات می توانیم روند بهره گیری از سرمایه توریسم سلامت در كشور را ارتقا دهیم. عسكری به جایگاه دیرینه ایران در دانش پزشكی اشاره نمود و اضافه كرد: الان اعتمادی كه به پزشكی ایران وجود دارد و خدماتی كه برای گردشگر سلامت ارزان تمام می شود، این صنعت را در كشور ما سرپا نگه داشته است. وزارت بهداشت با همكاری فوق العاده وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی و با همكاری اتاق بازرگانی كه نقش عمده ای در توسعه این برنامه داشتند، كار را پیش می برد و ساماندهی آن با وجود تسهیل گران بخوبی امكان دارد. بنابراین بعد از ابلاغ آئین نامه از جانب وزیر محترم فعالیت شركت های تسهیل گر در كوتاه زمان شروع شده و بنابراین تاكید ما بر برگزاری نشست با شركت ها به طور منظم بوده و هست. وی ادامه داد: تصمیم وزارت بهداشت همكاری با همه دلسوزان این حوزه بدون هیچ نگاه صنفی است و آنچه مهم می باشد سربلندی ایران اسلامی در سایه هم افزایی و تعامل است. امروز چالش های عزیزان را می شنویم و به تدریج با حل معضلات ریل گذاری منطقی برای آینده خواهد شد.یكصدایی شركت ها در بیان مشكلات تسهیل گریسعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، هم اظهار داشت: ما به دنبال طراحی یك مدل جامع و بر مبنای الگوی كشورهای موفق، تصمیم گرفتیم شركت هایی طراحی نماییم كه به طور تخصصی به بازاریابی پزشكی و جذب بیمار به مراكز درمانی كشور بپردازند. از خرداد ماه و به دنبال تاكید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، آئین نامه تاسیس شركت های تسهیل گر ابلاغ گردید. وی ادامه داد: در این جلسه هم شماری از مدیران عامل این شركت ها گرد هم آمده اند تا ضمن آگاهی از سیاست های كلان وزارت بهداشت چالش های موجود از زبان آنها شنیده شود. بعد از این جلساتی هم با مراكز درمانی برگزار خواهیم كرد تا زنجیره تامین و ارزش گردشگری سلامت را با چینش عناصر به درستی تكمیل نماییم. هاشم زاده با اشاره به آمار شركت های تسهیل گر بیان كرد: تا امروز 22 شركت مجوز گرفته اند و 52 شركت تا مرحله موافقت اصولی پیش رفته اند و بزودی مجوز خواهند گرفت. هیچ یك از شركت ها رقیب دیگری نیست و با همكاری و هم افزایی می توانند این بازار را متحول كنند. گردشگری سلامت اتفاقی كه در مقیاس كوچك رخ داده است و در این شرایط تحریم می تواند برای اقتصاد ما راهگشا باشد. اتحاد رقبا یكی از بهترین سیاست هایی است كه می توان اتخاذ نمود. ازاین رو گزارش ادامه نشست به بیان مشكلات و دیدگاه های مدیران عامل شركت های تسهیل گر سپری شد. لزوم تنفس مالیاتی برای شركت ها، نحوه تعامل شركت ها با بیمارستان ها، نرخ گذاری شفاف، تبلیغات بین المللی، لزوم آموزش و مشاوره برای شركت های تسهیل گر، مسائل قانونی درمان هایی مانند پیوند عضو، مشكلات ویزای درمان، بیمه بین المللی و ایجاد امنیت و اعتماد در بیماران بعضی از موضوعاتی بود كه توسط نمایندگان شركت ها طرح و به بحث گذاشته شد.


منبع:

1398/09/13
15:39:20
5.0 / 5
3226
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است