انجمن سلامت عمومی انگلیس:

یك ماه شبكه های اجتماعی را ترك كنید!

یك ماه شبكه های اجتماعی را ترك كنید!

دكتر میوه: انجمن سلطنتی سلامت عمومی انگلیس از كاربران شبكه اجتماعی خواسته كه در ماه جاری میلادی (سپتامبر) كمتر در شبكه های اجتماعی وقت بگذرانند.


به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، مخاطبان این كمپین كه "سپتامبر بدون شبكه های اجتماعی" (Scroll Free September) نام دارد، كاربران شبكه های اجتماعی مانند فیس بوك، اینستاگرام، توییتر و اسنپ چت هستند.
كارشناسان این انجمن معتقدند كه دوری از این شبكه های اجتماعی سبب بهبود كیفیت خواب، روابط انسان ها و حس سلامت و خوشی می شود.
خدمات بهداشت و درمان ملی انگلیس (ان اچ اس) از برجسته كردن نقش رسانه های اجتماعی در افزایش مشكلات روانی در جوانان حمایت كرده است.
در این كمپین از معتادان به شبكه های اجتماعی خواسته شده كه گوشیهای موبایل خویش را كنار بگذارند و كمتر در شبكه های اجتماعی فعالیت كنند.
سال قبل میلادی، انجمن سلطنتی سلامت عمومی در تحقیقی از حدود ۱۵۰۰ نفر در سنین ۱۱ تا ۲۵ سال خواست تا خلق و خوی خویش را در زمان استفاده از پنج شبكه اجتماعی محبوب شان ثبت كنند. برپایه نتیجه این تحقیق به نظر می آید، دو شبكه اجتماعی اسنپ چت و اینستاگرام بیش از همه بر اضطراب و خودكم بینی افراد تاثیر داشته است.
در این بررسی از هر ۱۰ نفر، هفت نفر گفته بودند كه اینستاگرام سبب شده كه تصویر خیلی بدی از بدنشان داشته باشند و نیمی از شركت كنندگان ۱۴ تا ۲۴ ساله گفتند كه اینستاگرام و فیس بوك حس اضطراب را در آن ها تشدید كرده است. همینطور دو سوم از شركت كنندگان هم گفتند كه فیس بوك خشونتِ آنلاین را افزایش داده است.
بر مبنای یافته های انجمن سلطنتی سلامت عمومی، نیمی از كاربران ۱۸ تا ۳۴ ساله گفته اند ترك یكباره شبكه های اجتماعی تاثیر مثبتی بر خواب آنها داشته و روابط آنها را در دنیای واقعی بهتر كرده است.
حدود نیمی از این افراد (۴۷ درصد) هم معتقد بودند كه این كار در كل برای سلامت آنها سودمند بوده است.
"شرلی كرامر" از انجمن سلطنتی سلامت عمومی می گوید: هرچند شبكه های اجتماعی با متصل كردن آدم ها به یكدیگر، توانایی زیادی برای تاثیر مثبت بر سلامت روان و احساس رضایت از زندگی دارند اما برای خیلی از جوانان تاثیر آن در مجموع زیان آور بوده است.

"سرتان در موبایل نباشد"
به گزارش بی بی سی، در این كمپین سفارش شده كه اگر ترك كامل اعتیاد از شبكه های اجتماعی برای بعضی ها خیلی دشوار می باشد، آنها تلاش كنند كه میزان استفاده خویش را محدود كنند.
توصیه هایی كه برای كم كردن وقت گذرانی در شبكه های اجتماعی در این كمپین مطرح شده است:
- وقتی در مراسم و مناسبت های اجتماعی شركت می كنید به هیچ عنوان از شبكه ‎های اجتماعی استفاده نكنید
- پس از ساعت ۶ پس از ظهر از شبكه های اجتماعی استفاده نكنید
- اكانتهای شخصی را در محل كار یا مدرسه چك نكنید
- شبكه های اجتماعی را پیش از خواب و در رختخواب ممنوع كنید



1397/06/19
14:14:37
5.0 / 5
124
تگهای خبر: بهداشت , خدمات , درمان , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است