بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه

اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت، افزایش كرایه ها در انتظار نظر دولت

اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت، افزایش كرایه ها در انتظار نظر دولت

دكتر میوه اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت، افزایش كرایه ها در انتظار نظر دولت


به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده كه با كلیك روی تیتر هر یك از آنها، متن كامل خبر در دسترس خواهد بود:
آغاز اقدامات برای بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل زده
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران كشور از آغاز اقدامات برای جبران خسارات و بازسازی و ایمن سازی مناطق سیل زده اطلاع داد.
وی با اشاره به اینكه بیشتر از ۴ هزار و ۴۰۰ روستا و شهر در بیشتر از ۲۵ استان كشور از آغاز امسال تابحال درگیر باران و سیل بودند، اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده و تأمین امكانات و منابع و ماشین آلات بخصوص در روزهای نوروز، سیلاب در اغلب این استان ها به خوبی مدیریت شد و خسارات آن به حداقل رسید. البته سیل در استان های لرستان، خوزستان و گلستان خساراتی را برجای گذاشت و در شیراز هم منجر به كشته شدن شماری از شهروندان شد.
آرزوی ۲۹۰ كودك تحت حمایت كمیته امداد تهران برآورده شد
سید ابوالفضل پرپنچی، قائم مقام كلان شهر كمیته امداد استان تهران از برآورده شدن آرزوی ۲۹۰ كودك تحت حمایت اطلاع داد و اظهار داشت: این آرزوها از ماه رمضان سال قبل تابحال برآورده شده است.
وی به آرزوهای كودكان اشاره نمود و افزود: كمك هزینه درمان، هزینه سفرهای زیارتی، كمك هزینه فرهنگی – تحصیلی، لوازم اساسی منزل و اسباب بازی از مهمترین آرزوهای است كه بر روی سایت حامی آرزوها ثبت و با كمك خیران برآورده می شود.
تاكید "حناچی" بر حفظ میراث فرهنگی معاصر در پایتخت
پیروز حناچی، شهردار تهران به حفظ میراث فرهنگی معاصر پایتخت تاكید كرد.
حناچی با اشاره به اینكه خیلی از آثار تاریخ معاصر به علت اینكه مورد حفاظت قرار نگرفتند، تخریب شدند، اظهار داشت: خوشبختانه تعداد زیادی از این آثار در اختیار بخش های دولتی است كه آن هایی كه در اختیار بخش دولتی هستند، در معرض تهدید جدی نیستند، اما میراثی كه در اختیار بخش خصوصی است، در معرض تخریب قرار دارند و من بعنوان شهردار تهران می گویم كه شهرداری تلاش می كند با كمك مالكان این آثار را حفظ كند و خوشبختانه می بینید كه در مركز شهر، این خانه ها تبدیل به كافه كتاب و فضاهایی برای جلسات تبدیل گشته اند و بعنوان مثال در كوچه لولاگر چندی قبل اتفاق مهمی در جهت حفظ یكی از خانه های تاریخی رخ داد كه با حمایت شهرداری به سرانجام رسید.
در گفتگو با ایسنا اعلام شد
آمبولانس های دندانپزشكی در مناطق سیل زده/ارایه ۱۰هزار خدمت دندانپزشكی به سیل زدگان
دكتر صمدزاده، رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار داشت: با عنایت به اینكه زیرساخت ها برای ارائه خدمات در حوزه دهان و دندان در مناطق سیل زده چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی كاملا از بین رفته است، حضور مراكز سیار دندان پزشكی در این مناطق بسیار موثر بوده و ارائه این خدمات در این مناطق به صورت مجانی انجام می شود.
صمدزاده با اشاره به اینكه بیشتر از ۱۰ هزار خدمت دندانپزشكی طی این مدت در مناطق سیل زده و در محل به مردم ارائه شده است، افزود: همینطور ۲۰ هزار اقلام بهداشتی دندان پزشكی شامل مسواك، خمیر دندان و... و. در بین سیل زدگان توزیع شده است كه توزیع این اقلام همچنان ادامه دارد.
انتقاد از انباشت نیروهایی كه به واسطه آشنایان سركار هستند
دكتر سید سلمان سامانی، قائم مقام وزیر كشور با اظهار تاسف از اینكه نظام اداری ما سالها محلی از انباشت نیروهایی است كه جای دیگری نداشته اند و به واسطه اقوام و آشنایان بر سر كار آمده اند، این امر را فاجعه ای دانست كه باید اصلاح گردد.
آموزش امداد و نجات به سربازان / آموزش ۲۴۰ هزار سرباز در سال ۹۸
سردار موسی كمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد كل نیروهای مسلح از برنامه ریزی برای عرضه آموزش های تخصصی به بیشتر از ۲۴۰ هزار سرباز وظیفه امسال اطلاع داد.
كمالی با اشاره به اینكه برای بیشتر از ۸۰۰ سرباز دوره های مربی گری برگزار شده و آنان با عنایت به مهارتی كه داشتند می توانند د این دوره های مهارت آموزی با عنوان مربی حاضر شوند، اظهار داشت: گواهی اعطا شده به این سربازان گواهی معتبری است كه بعد از آخر خدمت سربازی می تواند در كسب كار و جذب در سازمان ها، آنان را جزو اولویت قرار دهد.
بستر قانونی و حریم رودخانه ها كجاست؟
بستر قانونی رودخانه ها جزو منابع و اموال «ملی» به حساب می آید و كسی نمی تواند تملك قانونی بر آن داشته باشد اما حریم كمّی رودخانه، پهنه ای با عرض دو تا ۲۰ متر در دو طرف بستر قانونی رودخانه است كه برای دسترسی و انتفاع كامل از بستر رودخانه در نظر گرفته شده است.
معاون حقوقی آموزش و پرورش خبر داد
مستندسازی ۲۹۴۰ ملك آموزش و پرورش/ املاك ظرف ۶ ماه باید به وزارتخانه برگردد
حجت الاسلام تیمور علی عسگری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از مستندسازی ۲۹۴۰ املاك و اراضی آموزش و پرورش اطلاع داد و اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس مجموع ساختمان ها و املاك آموزش و پرورش كه در تصرف دستگاه ها و افراد دیگر است باید ظرف شش ماه به آموزش و پرورش برگردد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه با روندی كه پیش می رویم به نظر می آید ظرف امسال و سال آینده بتوانیم همه اموال آموزش و پرورش را مستندسازی و شفاف نماییم اظهار داشت: این اموال باید ظرف شش ماه از دست متصرفین بیرون برود، البته بعضی از این املاك در اختیار نهادهای دولتی است و ما تلاش می نماییم آمار متقنی از آن تهیه نماییم.
ارجاع بیشتر از ۳۰۰۰ معتاد به مراكز ترك اعتیاد در فروردین
فرزانه جوادی، معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از نگهداری و درمان بیشتر از ۴۵۰۰ نفر معتاد در مراكز تبصره ۲ و ۱۸۰۰ نفر در مراكز ترك اعتیاد ماده ۱۶ اطلاع داد.
معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اینكه ۳.۴ درصد از این افراد اتباع افغان بودند هم توضیح داد: ۳.۴ درصد این افراد توسط مقام قضایی حاضر در محل غربالگری به علت اثبات عدم تجاهر آزاد شدند. هفت دهم درصد از این افراد هم دارای كارت از مراكز درمانی بودند كه نشان می داد تحت درمان مواد نگهدارنده همچون متادون هستند.
به نام سیل به كام سد؟
برنده سیل های ویرانگر اخیر سدسازان بودند چون كه در فقدان عملیات گسترده آبخیزداری و مدیریت حوضه های آبخیز در مناطق مختلف كشور، سدها توانسته اند خودی نشان دهند تا از آنها بعنوان یكی از راهكارهای اصلی كنترل سیل نامبرده شود. اما آیا واقعا سدسازی راهكار اصلی كنترل سیل و ذخیره آب در كشور است؟
ابوالقاسم حسین پور، مدیركل دفتر كنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینكه مدیریت سیلاب كار پیچیده ای است و نباید تنها با یك راهكار با سیل مقابله نماییم و سایر راهكارها را نادیده بگیریم، خاطرنشان كرد: مدیریت سیلاب باید به صورت جامع در سطح حوضه های آبخیز در نظر گرفته شود. احیای پوشش گیاهی، حفظ خاك، رعایت حریم رودخانه ها، نوع شهرسازی و فعالیت های عمرانی بر مدیریت سیل اثرگذار هستند.
اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت/واریز معوقات ظرف ماه های آتی
محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینكه میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی ۱۳ درصد بعلاوه ۲۶۱ هزار تومان نقد است اظهار داشت: سال ۹۸ مبلغ ۱۷هزار میلیارد تومان بابت افزایش دستمزدها متحمل هزینه شدیم كه البته سازوكارها آماده اند تا پس از تصویب در هیئت دولت آنرا اجرا نماییم.
زدا درباره طلاق های صوری برای دریافت مستمری از تامین اجتماعی اظهار داشت: قانونی درباره طلاق های صوری نداریم، ولی خودمان بخشنامه ای صادر كرده و از مجاری قانونی پیگیریم كه خسارات تامین اجتماعی را پس گرفته و جلوی تخلفات بعدی را بگیریم.
سخنگوی شورای شهر تهران:
افزایش كرایه ها در انتظار نظر دولت/ شهرداری اسناد بدهی ها را منتشر كند
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد اخبار بركناری و بازداشت دو تن از مدیران شهرداری توضیحاتی را عرضه كرد.
اعطا در مورد فهرست املاك شهرداری تهران كه بدون پیمودن مراحل قانونی در اختیار افراد غیر سپرده شده است هم اظهار داشت: هفته گذشته به صورت شفاهی از یكی از معاونان سازمان املاك گزارش گرفته و او هم عنوان نمود كه لیستی تهیه شده و به تدریج از افراد بازپس گرفته می شود و مقاومت برخی ها در بازپس دهی طبیعی است.
در گفتگو با ایسنا اعلام شد
طرح جدید برای نوسازی تاكسی های فرسوده/ صدور ۱۰۰ پیش فاكتور تاكسی در هفته آینده
مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور به اجرای پایلوت طرح جدید نوسازی تاكسی های فرسوده اشاره نمود و اظهار داشت: برپایه این طرح مقرر شد شركت بهینه سازی مصرف سوخت از منابع ماده ۱۲ رفع موانع تولید یارانه به تاكسیرانی اختصاص دهد و شركت خودروساز هم مقرر است ۱۰۰دستگاه خودرو با ظرفیت پیمایش ۳۰۰كیلومتر تولید نماید.
توضیح آموزش وپرورش درباره درگیری مدرس با دانش آموزی كه چشمش صدمه دید
مسعود ثقفی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران توضیحاتی درباره خبر درگیری یك دانش آموز با مدرس هنرستانی در تهران كه منجر به صدمه دیدگی بینایی آن دانش آموز شده بود عرضه كرد.
وی در این باره اظهار نمود: متاسفانه در یكی از مدارس كاردانش در منطقه ۵ تهران، كارآموز پایه دوازدهم رشته صنایع چوب با یكی از دانش آموزان درگیر شده و آن دانش آموز از ناحیه چشم گرفتار صدمه هایی شده است.
به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت/واریز معوقات ظرف ماه های آتی
برف اردیبهشتی در محورهای پنج استان كشور
توصیه اورژانس به دنبال كاهش ناگهانی دما
به نام سیل به كام سد؟
رفع موخوره با ۶ ماده غذایی



1398/02/04
14:13:00
5.0 / 5
4403
تگهای خبر: آموزش , اورژانس , بهداشت , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است