آنفلوآنزای اخیر پرندگان تابحال سبب ایجاد بیماری انسانی نشده است

آنفلوآنزای اخیر پرندگان تابحال سبب ایجاد بیماری انسانی نشده است

به گزارش دكتر میوه رئیس مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: نوع آنفلوآنزای اخیر پرندگان كه مواردی از آن در كشور مشاهده شده است، تابحال سبب ایجاد بیماری انسانی نشده است.



به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا دكتر محمد مهدی گویا اضافه كرد: موارد معدودی از ابتلای برخی از كانون های پرورش و نگهداری پرندگان به آنفلوآنزا امسال گزارش شده است كه آخرین آنها موردی بود كه از استان آذربایجان شرقی گزارش شد.

وی اضافه كرد: این نوع آنفلوآنزای پرندگان كه موارد آن در كشور مشاهده شده تابحال سبب ایجاد بیماری انسانی نشده است.

گویا با اشاره به اینكه این امر حاصل تلاش های شبانه روزی یك شبكه ای از سازمان های مختلف است كه مبحث را رصد كرده، پیشگیری می كنند و به آن پاسخ می دهند، اظهار داشت: فرماندهی عملیات پاسخ به این آنفلوآنزا هم اكنون با سازمان دامپزشكی است و وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان بازوان دامپزشكی عمل می كنند.

دكتر گویا تصریح كرد: وظیفه وزارت بهداشت و زیر مجموعه آن كه دانشگاه های علوم پزشكی كشور هستند این است كه به محض رویت موارد مشكوك به این بیماری در یك كانون نگهداری و پرورش طیور، آنرا گزارش كنند، بلافاصله در محل حضور یابند و نظارت دقیق و پاكسازی محل از عوامل بیماری زا را انجام دهند.

رئیس مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه اظهاركرد: باید كسانی كه در آن محل كار می كنند، واكسینه شوند و تا ۱۰ روز تحت مراقبت باشند. چنانچه فردی كه در آن محل زندگی یا كار می كند گرفتار علایم مشكوك به آنفلوآنزا شود بلافاصله تحت آزمایش و مراقبت های ویژه قرار می گیرد تا یقین حاصل شود كه مبتلا به بیماری نیست.

رییس مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: علاوه بر این زیرمجموعه وزارت بهداشت وظیفه آموزش این افراد برای مراقبت از خود و رعایت اصول حفاظت فردی را برعهده دارد.

به گزارش وبدا، او در آخر اظهار داشت: كانون های گزارش شده آنفلوآنزای پرندگان در كشور به شدت كاهش یافته است ولی این كاهش هیچگاه ما را از اقدامات مراقبتی باز نمی دارد، به علت اینكه ویروس آنفلوآنزا ویژه است و در هر موقعیت زمانی و مكانی امكان دارد كه توانایی هایش تفاوت كند و افزایش یابد و منجر به ایجاد بیماری در انسان و ایجاد همه گیری شود.




1398/03/02
19:56:54
5.0 / 5
4383
تگهای خبر: آزمایش , آموزش , بهداشت , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است