كروناویروس جدید، ۹ روز روی سطوح آلوده باقی می ماند

كروناویروس جدید، ۹ روز روی سطوح آلوده باقی می ماند

به گزارش دكتر میوه مطالعات جدید آزمایشگاهی نشان داده است كه امكان انتقال كروناویروس جدید از سطح آلوده تا مدت ۹ روز وجود دارد.


به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، تابحال شمار تلفات كروناویروس و عموما در چین به دست كم ۸۱۳ تن رسیده و متخصصان اخطار دادند كه كروناویروس جدید می تواند تا مدت ۹ روز روی سطوح باقی مانده و فرد را در معرض آلودگی قرار دهد. به صورت متوسط این كروناویروس بین چهار تا پنج روز روی سطوح زنده می ماند.
متخصصان آلمانی بر مبنای مطالعات آزمایشگاهی خود اظهار داشتند: دمای پایین و میزان رطوبت بالا می تواند طول دوره حیات كروناویروس را طولانی تر سازد.
آنان در آزمایشات خود به ارزیابی نتایج مطالعاتی پرداختند كه بر پاتوژن های سارس و سندرم تنفسی خاورمیانه تمركز داشته اند هرچند تاكید دارند كه نتایج بدست آمده می تواند در مورد كروناویروس جدید هم صحت داشته باشد.
متخصصان با تاكید بر اینكه كروناویروس های متفاوتی مورد بررسی قرار گرفته اند و نتایج آنها مشابه بوده است، اظهار داشتند: از آنجاییكه روش درمانیِ خاصی برای كروناویروس وجود ندارد، "پیشگیری" برای ریشه كن كردن و مهارِ كروناویروس جدید حائز اهمیت می باشد.
این ویروس می تواند از راه دست ها و سطوحی كه مكررا در تماس با دست هستند، منتقل شود.
به گزارش ان دی تی وی، همینطور بررسی هایی كه روی محلول های ضدعفونی كننده مختلف انجام گرفته نشان داده است موادی كه دارای تركیب های اتانول و هیدروژن پراكسید هستند در مقابل كروناویروس ها موثرند.




منبع:

1398/11/20
13:49:28
5.0 / 5
4218
تگهای خبر: آزمایش , ارزیابی , درمان , ویروس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است