مطالعات نشان می دهد؛

نوشابه های قندی برای قلب زنان مضر است

نوشابه های قندی برای قلب زنان مضر است

به گزارش دكتر میوه طبق نتایج یك مطالعه جدید، خانمهایی كه مقادیر زیادی نوشابه گازدار، آبمیوه های شیرین و سایر نوشابه های قندی را مصرف می كنند در معرض ریسك بالاتر مبتلا شدن به بیماری قلبی قرار دارند.



به گزارش دکتر میوه به نقل از مهر، به قول محققان دانشگاه کالیفرنیا، خانمهایی که یک نوشیدنی یا بیشتر در روز می نوشند در مقایسه با خانمهایی که هیچگاه چنین نوشیدنی های مصرف نمی کنند حدود ۲۰ درصد بیشتر با ریسک بیماری قلبی مواجهند. و تنها نوشابه های گازدار مشکل زا نیستند بلکه نوشیدنی های میوه ای هم همراه با شکر افزودنی پرریسک هستند.
«چریل آندرسون»، پژوهشگر ارشد تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «ما پیشبینی می نماییم که چندین دلیل باعث می شود قند ریسک بیماری قلبی را افزایش دهد.»
وی در ادامه می افزاید: «مواد قندی باعث افزایش میزان گلوکز و غلظت انسولین در خون شده که میزان اشتها را افزایش داده و منجر به چاقی، فاکتور پرخطر اصلی بیماری قلبی عروقی، می شود.»
آندرسون تاکید می کند: «بعلاوه میزان بیش از حد قند در خون با فشار اکسایشی و التهاب، مقاومت انسولین، الگوی ناسالم کلسترول و دیابت نوع۲ مرتبط می باشد، مشکلاتی که ارتباط قوی ای با ابتلاء به تصلب شریان، تنگ شدن تدریجی عروق خونی، دارند.»
بیش از ۱۰۰ هزار زن در کالیفرنیا در این مطالعه شرکت کردند.
محققان دریافتند افرادی که روزانه یک نوشیدنی قندی یا بیشتر می نوشیدند در مقایسه با خانمهایی که به ندرت نوشابه مصرف می کردند یا اصلاً چنین نوشابه های نمی نوشیدند ۲۶ درصد بیشتر با احتمال احتیاج به جراحی نظیر آنژیوپلاستی برای کاهش جریان خون مواجه بودند و ۲۱ درصد بیشتر با ریسک سکته روبرو بودند.
به گفته محققان، گاهی اوقات افراد از نوشابه های رژیمی استفاده می نمایند که آنها هم به علت داشتن مواد شیرین کننده مصنوعی نظیر ساخارین برای سلامت مضر هستند.
انجمن قلب آمریکا، سالم ترین نوشیدنی را آب شرب معرفی می کند که فاقد قند، شیرین کننده های مصنوعی و کالری است.

1399/02/26
14:07:05
5.0 / 5
3000
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پژوهش , جراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است