وزیر بهداشت:

اذیت مان كردند، شادابی طرح تحول سلامت را گرفتند

اذیت مان كردند، شادابی طرح تحول سلامت را گرفتند

دكتر میوه: وزیر بهداشت ضمن انتقاد از همكاری نكردن دستگاه های مختلف برای ادامه طرح تحول سلامت، اظهار داشت: بویژه سازمان تامین اجتماعی در این مدت بسیار اذیت كردند و شادابی طرح تحول نظام سلامت را از ما گرفتند.



به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، دكتر سیدحسن هاشمی در مراسم معرفی دو داروی جدید در زمینه درمان هپاتیت سی و پیشگیری از سكته مغزی كه بامداد امروز در بیمارستان شریعتی تهران برگزار شد، اظهار داشت: این اقدام پرارزش است و می تواند درسی برای سایر اساتید باشد. امروز می بینید داروی سو وو داك و پلی پیل بسیار اثربخشند. برای مثال داروی هپتایت سی با هزینه كمتر از یك دهم معادل خارجی آن، بیماری را از بین می برد. بیش از ۱۰ سال روی این داروها كار شده و امیدوارم بیمه ها حمایت كنند و پوشش مناسبی را برای نیازمندان فراهم نمایند.

وی اضافه كرد: ما را در این مدت بسیار اذیت كردند، به خصوص سازمان تامین اجتماعی. همه شادابی كه در طرح تحول بوجود آمده بود را همه را از ما گرفتند. البته برخی از همكاران در دولت هم بی اثر نبودند. متاسفانه در یكی دو سال اخیر تدبیری ندیدم. حتی اگر تصور نماییم دو سه هفته مانده به آخر سال تمام پولی كه باید به ما می دادید را پرداخت كنید، اما این چه تدبیری است؟ چراكه بالاخره جریان وجه بسیار مهم است. یك وزیر و رییس دانشگاه و معاون دانشگاه و... می خواهند مجموعه خویش را اداره كنند، اما بیش از یك سال است كه نتوانستیم به شركت های داوریی، پزشك و پرستار و... بدهی خویش را بپردازیم. امیدواریم تدبیری صورت گیرد و این روند اصلاح شود.

وی تصریح كرد: در عین حال باید متاسف بود كه با وجود برخورداری از چنین سرمایه هایی، اما ۳۰ سال پیش به نحوی تصمیم گرفته شد كه بیمارستان های آموزشی صدمه دیدند. اگر ۳۰ سال پیش این تصمیم به دست جامعه پزشكی گرفته نمی شد و بیمارستان های آموزشی را به نظام های خودگردان وابسته نكرده بودیم، این مشكلات پیش نمی آمد. هم اكنون استادان ما نمی دانند وقت خویش را در بیمارستان برای درمان بگذارند یا آموزش یا پژوهش. اگر آموزش و پژوهش نباشد، نشاطی وجود ندارد. این درحالیست كه رییس بیمارستان علاقه مند است كه استاد و دانشجو وقت بیشتری را در درمانگاه ها بگذارند تا پول بیشتری بیاورند. ما بهترین سرمایه های خویش را با سیاست نادرست، مستهلك می نماییم. امیدواریم این روند به نحوی اصلاح شود و بتوانیم استفاده موثرتری از دوستان داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به تلاش معاون علمی و تحقیقات وزارت بهداشت در زمینه پژوهش های دارویی اظهار نمود: در این دوره دكتر ملك زاده در حوزه پژوهش به همراه همكاران خود مسئولیت این كار را برعهده گرفته اند و بیشترین سرمایه را از نظر آموزش و پژوهش بوجود آورده اند. سازمان غذا و دارو هم باید توجه داشته باشد كه حتما پتنت داروها تا بازگشت سرمایه اولیه، برداشته نشود و صنعت دارویی كشور برای سرمایه گذاری اعتماد كند و اگر نقصی در تصمیمات بوده، بتوانیم آن را اصلاح نماییم.

معرفی داروها نمایشی نیست
به گزارش دكتر میوه به نقل از ایسنا، دكتر سیدحسن هاشمی در حاشیه معرفی دو داروی جدید درمان هپاتیت سی و پیشگیری از سكته های مغزی و قلبی اظهار نمود: ما تا كنون توانسته ایم 100 داروی جدید را به بازار معرفی نماییم كه تمام آنها حاصل تحقیقات دانشمندان و اساتید این حوزه بوده است. یكی از این دو داروی جدید كه بسیار مهم و اثرگذار هستند برای افراد بالای 40 سال استفاده می گردد و در پیشگیری از سكته های قلبی و مغزی اثرگذار است. سكته های قلبی و مغزی عامل بیش از 50 درصد مرگ و میر در ایران هستند.
وی اضافه كرد: داروی سو وو داك هم برای درمان هپاتیت سی به كار می رود. این بیماری صدمه جدی به كبد می زند. از دكتر ملك زاده - رییس پژوشگاه كبد كه از تولید این دارو حمایت كردند، تشكر می نماییم. مطمئن هستیم در ماه های آینده تعداد بیشتری از این محصولات رونمایی می گردد. این رونمایی نمایشی نیست و داروها در بازار حضور خواهند داشت.
هاشمی همینطور افزود: جامعه پزشكی این داروها را می پذیرند و حتما چه در داخل ایران و چه در خارج از مرزها استفاده می گردد و داروی پلی پیل كه برای پیشگیری از سكته های قلبی و مغزی استفاده می گردد. حدودا بی ضرر است. امیدواریم بیمه ها هم از این داروها حمایت كنند.



1396/12/13
17:30:19
5.0 / 5
4780
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پژوهش , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است