مزاحمت به قیمت جان مردم؛

17 درصد تماس ها با اورژانس 115 دزفول مزاحمت تلفنی است

17 درصد تماس ها با اورژانس 115 دزفول مزاحمت تلفنی است

به گزارش دکتر میوه، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول اظهار داشت: ۱۷ درصد تماس ها با اورژانس ۱۱۵ دزفول پارسال مزاحمت تلفنی بوده که این امر خدمت رسانی اورژانس به بیماران واقعی را با مشکل مواجه می کند.



رضا معمارزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: مزاحمت تلفنی یکی از اشکالات همیشگی اورژانس ۱۱۵ در تمام کشور است اما این امر در بسیاری مواقع خدمات رسانی به بیماران واقعی را گرفتار مشکل می کند و در واقع بازی با جان انسان های بی گناه است.
وی با اشاره به اینکه پارسال ۱۷ درصد تماسهای مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دزفول مزاحمت تلفنی بوده است، افزود: تماسهای غیر اورژانسی برای انتقال بیمارانی که حضور پرسنل اورژانس و انتقال آنها از راه آمبولانس هیچ ضرورتی ندارد از دیگر مشکلات و چالش های مرکز فوریت های ۱۱۵ دزفول به حساب می آید، این در شرایطی است که اورژانس ۱۱۵ دزفول خود با کمبود نیرو، پایگاه و آمبولانس مواجه می باشد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مردم خواست موارد غیر اورژانسی را با وسایل نقلیه شخصی یا به هر شکل دیگری به مراکز درمانی انتقال دهند و خاطرنشان کرد: این افراد می توانند از راه تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دزفول مشاوره تلفنی دریافت نمایند که در این صورت شاید دیگر نیازی به انتقال بیمار به مراکز درمانی حتی با وسیله شخصی نباشد.
معمارزاده بیان نمود: با عنایت به محدودیت تعداد پایگاه های شهری و کمبود نیرو و وسایل نقلیه توان خدمت رسانی هم زمان به همه مردم وجود ندارد، هر یک از نیروهای اورژانس دزفول گاه در یک شیفت حدود ۱۵ مأموریت انجام می دهند که هر مأموریت اگر به خوبی پیش برود و احتیاج به شست و شوی آمبولانس و سایر موارد نباشد، حداقل یک ساعت زمان می برد و در این صورت نیروها فرصت استراحت ندارند.
وی افزود: در بعضی موارد پیش آمده که تمام آمبولانس های شهری هم زمان درحال مأموریت بوده و ما در این شرایط از آمبولانس های جاده ای هم برای دیگر مأموریت ها استفاده می نماییم، در این حین تماسهای دیگری هم صورت می گیرد که ما توان پوشش دهی نداریم؛ ازاین رو انتظار می رود مردم با ما نهایت همکاری را داشته باشند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکید کرد: لازم است شهروندان هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵ شرح حال دقیق بیمار را اعلام کنند تا نیروها در صورت احتیاج به اعزام با یک آمادگی کامل بر بالین فرد بیمار حاضر شوند.
معمارزاده افزود: در صورتیکه مشکل کمبود نیرو و پایگاه های اورژانس ۱۱۵ دزفول برطرف شود، این شرایط هم مدیریت و کنترل خواهد شد اما تا آن زمان نیاز است که مردم برای پیشگیری از وقوع حوادث تلخ، این نکات را به خوبی رعایت نمایند.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ دزفول به صورت مستمر با تولید محتواهای متعدد و انتشار گسترده آنها از راه رسانه ها به دنبال فرهنگ سازی برای فرهنگ سازی و کنترل این موارد است، از همکاری رسانه های دزفول با اورژانس ۱۱۵ دزفول تقدیر نمود.
معمارزاده در قسمت دیگری از صحبت های خود به تشریح آمار نوروزی اورژانس ۱۱۵ دزفول پرداخت و اظهار داشت: طرح نوروزی ما از بامداد ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز و تا بامداد ۱۴ فروردین سال جدید ادامه داشت که در این بازه زمانی چهار هزار و ۶۳۳ تماس تلفنی توسط مرکز ارتباطات ۱۱۵ دزفول دریافت شد.
وی اضافه کرد: از این تعداد تماس، یک هزار و ۳۸۷ مورد مأموریت انجام شد و سه مورد از راه اورژانس هوایی از مناطق صعب العبور به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: در این بازه زمانی همینطور ۴۴۰ مورد مصدوم ترافیکی به ثبت رسید و ۸۶۹ مورد اعزام به بیمارستان هم انجام گرفت.
به گزارش دکتر میوه به نقل از مهر، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول در ایام گذشته در گفتگو با خبرگزاری مهر کمبود نیرو و پایگاه های اورژانس و همینطور فرسودگی ناوگان نقلیه را مهم ترین چالش های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان برشمرد.


منبع:

1402/01/19
20:23:58
5.0 / 5
621
تگهای خبر: اورژانس , بیمار , پزشك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴

لینک دوستان دكتر میوه

دکتر میوه

تگهای دكتر میوه

دکتر میوه

دکتر میوه دكتر میوه

رژیم غذایی و معرفی خواص میوه ها

drmiveh.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر میوه محفوظ است